söndag 7 september 2008

iPhones (o)nyttiga funktioner

För någon månad sen blev jag stolt ägarinna av en iPhone. Jag hade bara haft den i några timmar när jag upptäckte dess drawback. Jag hade fått ett roligt sms av min syster som jag vill skicka vidare till andra. Döm om min förvåning när jag förgäves försöker blanda in andra mottagare och det inte finns en chans. Ett sms kan endast besvaras till ursprunglig avsändare. Det finns inga genvägar som copy & paste heller.
Om man går till AppStore (där man hämtar/köper nya funktioner) kan man under Utilities hitta användbara saker som tärning (med upp till 100 sidor!), morseöversättning, seismometer, slipsknytningsguide, drinkmätare, lutningsmätare, tipsuträknare, för att nämna några. Tyvärr är det ont om utökade TELEFON-funktioner och då menar jag funktioner som finns och har funnits på de flesta mobiltelefoner i flera år, som MMS, Business cards-utbyte, drafts-mapp e t c. Java-program kan man heller inte köra vilket t ex är användbart när man åker kommunalt.
Jag gillar min iPhone men den är mer en leksak än ett verktyg, eller som min pojkvän sa: en iPod som man kan ringa med.
Ja, jag har liksom många andra skickat feedback till Apple om att forward sms är högst önskvärt. Känns inte riktigt som om de prioriterar denna funktion av någon anledning.

Nej, detta är inte bloggat via min iPhone, men det beror lite mer på SBS* då ju den funktionen faktiskt finns.


*Skit Bakom Spakarna

Inga kommentarer: